מה עניינו של היום הזה?
מסירות נפש על יידישקייט? כבר יש בחנוכה!
הפצת המעיינות? כבר יש בכסליו פעמיים!
והרי דווקא אצל אדמו"ר מוהריי"ץ לא רואים ביאורים רחבים יותר מרבותינו נשיאינו שקדמו לו..
מה היה הקיטרוג, אם בכלל היה, ומה נפסק למעלה שהתבטא בשחרור למטה?
במה התבטאה יציאתם לחירות של "כל מחבבי תורתנו הק', שומרי מצוה, וגם את אשר בשם ישראל יכונה".
והרי ברור שאם לא היה פה עניין מהותי כללי ומרכזי, לא היה היום הזה מקבל מעמד מיוחד כל כך!
והרי רבים מן הניסים והנפלאות אשר עשה ה' לעמ"י לא נקבעו לדורות לשמחה ומשתה ויום טוב, ומה נשתנה?