בשעה טובה, לאחר הפסק של שנה, נתבשרנו על הוצאתו לאור של
היכל הבעש"ט גל' מג (חורף תשפ"ג) (הקובץ הקודם (מב) הוא מקיץ תשפ"א).
הקובץ מלא וגדוש בחומרים מעניינים במשנת החסידות ותולדותי', בין החב"דיים שבהם: מאמר של ר' נחום גרינוואלד על קבלת האריז"ל ע"פ משנת אדמו"ר מוהרש"ב, מאמר מקיף וההדרה של אגרת מעניינת על ההבדל בין חסידים למתנגדים (זהות המחבר לא ידועה, ויש המייחסים אותה לר' בנימין קלעצקער) מאת הרב אלי' מטוסוב, מכתב חסידי קדום (אולי של הרה"ק ר' אהרן מסטראשעלע) על עבודת ה' בדרך החסידות, חומרים חדשים אודות ומאת אדמו"ר מהרש"ז מקאפוסט, סקירה על המנהג לחלק תפוחים בהושע"ר, תולדותיהם של הרה"ק ר' חיים אברהם בן אדמו"ר הזקן והרה"ח ר' טובי' בעלקין, ועוד.
שני פולמוסים מתמשכים ומעניינים נידונו במדור התגובות:
הראשון עוסק בנושא שעדיין לא נכנסתי בשעריו, ותחילתו במאמר של הרב נחום גרינוואלד בגל' הקודם בו חידש שסיבת השמטת הקטע העוסק ב"צמצום לא כפשוטו" בספ"ז בשער היחוד והאמונה (הקטע הושב למקומו ע"י אדמו"ר מוהרש"ב במהדורת תר"ס של התניא), אינה מסיבות "טכניות" (כפי שהי' מקובל לחשוב), אלא מדובר במהלך כללי בהבדל בין מהדו"ק למהדו"ב של שער היחוד והאמונה; הנושא כבר נידון גם בגליונות "קובץ הערות וביאורים" (אהלי תורה), ובמאמר זה נוספו תגובות חדשות ותשובות הרב גרינוואלד עליהן.
השני עוסק בנושא המתמשך כבר מספר גליונות, על השאלה האם הרה"ק רלוי"צ אבי כ"ק אדמו"ר למד בישיבת תומכי תמימים בליובאוויטש קודם חתונתו. הכותב, תחת השם אשר זך, יוצא להגנת טענה זו, לאחר שהרב חיים אליעזר אשכנזי שלל זאת בתוקף בגליון הקודם.
תקוותנו שהגליון יתמיד בהוצאתו לפרסם גנוזות ומאמרים במשנת החסידות ותולדותי', ובכך ימלא אחר דברי מלך המשיח, שלכשיפוצו מעיינות הבעש"ט, אזי "קאתי מר".