תיתי לי כתב: ↑31 אוקטובר 2022, 15:42
שהמחלוקת אין עיקרה ממקום חיובי אלא להיפך.
המחלוקת נבראה ביום שני
ע"י הקב"ה ולכן היא ממקום חיובי
-זה כמובן לא אומר שצריך לעודד אותה במתכונתה הנוכחית, ואדרבא, שהרי ברא אלוקים לעשות-לתקן-
אבל כחסידים, בשלב הראשון עלינו להבין שאם ה' אחד, אז מזה נובעת המחלוקת כי אין לה מקום אחר לנבוע ממנו. וממילא
אין מה להתפעל מכך שיש מחלוקת וכל מה שצריך זה להאיר את כל החושך שנוצר מסביב..
ובנידון דידן אין הדבר קשה כ"כ, כי הרי רואים בחוש שגם אלה שחרב פיפיות בידם, הרי רוממות א-ל בגרונם, אלא שבחלק מהמקרים הם אינם מודעים לכך שיש כאן גם תערובת של עניינים שהם היפך מ'רוממות א-ל', או שחסר להם הידע להבין שלאו דווקא שחרב פיפיות הוא הדבר הנכון
ולפועל: בוא ננסה לרדת לרזולוציות של מעשה זה או אחר ולנסות באמת להיכנס לנעלי העושה את אותו מעשה.
ברובא דרובא כסבור מצווה הוא עושה,
ולמיעוטא לא חיישינן בשלב זה, ולא בשופטני עסקינן
וזכור! הרבי אמר את השיחות לו, בדיוק כשם שהוא אמר אותם לך ולי! זכותו להבין כפי שהוא מבין ומחלוקת בהבנה היא לגיטימית!
מה לעשות
שלהבנה שלו יש פועל יוצא שלהבנתך שגוּי מיסודו?
רק מה? יש 'סדר השתלשלות': המשפיע אומר משהו פנימי בהתוועדות, והמקבל תופס בשטחיות ובחיצוניות ויוצא מזה עניינים בלתי רצויים, אבל צריך לזכור
שהסיפור התחיל בהתוועדות, והשורש הבעיתי הוא השטחיות והחיצוניות..