אתה מניח שהפצת הנצרות באמריקה בשעתו הוא דבר מושלל בתכלית, ועל סמך זה אתה שולל שאי מי הפיץ נצרות באמריקה בשעתו.
אחד השמות לכשל לוגי זה הוא הנחת המבוקש
אתה מניח שהפצת הנצרות באמריקה בשעתו הוא דבר מושלל בתכלית, ועל סמך זה אתה שולל שאי מי הפיץ נצרות באמריקה בשעתו.
וכאן שואל הבן: מי אמר?
אני מסכים שיכול להיות טיעון תקף על אף שהוא אינו לוגי, כמו לדוגמא 'בשם הדת' שהוא עבורנו הסיבה הראשונה לתקפותה של כל טענה שהיא
הרבי אומר:
1 מדוע זו 'תורה' לכאורה ה"ז הסטוריה
ליהודי מאמין אין ספק בדבר זה, ואני מניח שאפילו תומכי האבולוציה מסכימים שהאדם נוצר בחצי כדור העליון, והגיע איכשהו לאדמת אמריקה עוד בתקופה הפרהיסטורית
מקובל לומר, על פי ניתוח הממצאים, גיל סגנון וכו', וכן מאגדות שהשתמרו בקרב עמים שונים, שהי' גוי מגרינלנד שטעה בדרך וכו' והוא עסק בין היתר במסיון ובהטפה לנצרות, ומכאן האותיות וכו'
מה בדיוק נס?
1 בפשטות הכתובים נראה שמין המְדַבֵּר נפץ על פני כל הארץ אחר שהשתנה לשונו
היכן הרבי אומר שזהו ע"פ תורה? נא לצטט את הלשון.
הנס הוא לומר שאותו גוי הביא האותיות בלשה"ק ומנהגי ישראל ליבשה חדשה זו, ותו לא. לא שזהו נס שהגיע גוי מגרילאנד ולא כל קושיא על אפשרות זו.דודעלע כתב:ד. יש אומרים שהגיע גוי מגרינלנד וכו' זהו נס, ונס שבניסים שיהיה כדבר הזה
על זאת כבר השבתי לעיל:
בא מועד כתב:ביאור המציאות ע"פ תורה, ובמילא - רְאִי' כיצד ד"ת מתבטאים במציאות העולם.
ועוד חזון למועד אי"הוכאן המקום להוסיף ומיד להבהיר עניין מסויים, כלפי הביטוי "גילוי אמריקה" כוונת הדברים היא, שכן הוא הענין כפשוטו על פי תורת אמת
היינו שע"פ תורה מדוייק הלשון "גילוי" ("אַנטדעקט"), מכיוון שהעולם כולו נברא ע"י הקב"ה קודם לכן, ולא שע"פ תורה קולומבוס דייקא גילה את אמריקא...