ב"ה
מדוע יש מציאות כזו שבקהילה ענקית,
מותר לשאול רק רב אחד או מקסימום רב נוסף שקיבל אישור,
בדינים של טהרה ומראות.
וזאת למרות שיש באותה קהילה לפחות 10-20 מורי הוראה מובהקים שעשו שימוש כדין.
ולמרות שבדיני שבת או סוכה, לא עלה על דעתו של אדם לגדור גדר כזה, ומותר לשאול גם רב מאיטליא.
ולמרות ששאלות כגון אלו כמעט תמיד הן דחופות ואינן סובלות דיחוי, והמענה המועט אינו עומד בקצב.
ולמרות שמותר ליהודי לבחור לעצמו איזה רב הוא שואל.
מונופול טהרהמ"ש
-
- הודעות: 137
- הצטרף: 12 ינואר 2022, 23:20
- Has thanked: 193 times
- %1$s נתן לייק: 67 times
-
- הודעות: 137
- הצטרף: 12 ינואר 2022, 23:20
- Has thanked: 193 times
- %1$s נתן לייק: 67 times
Re: מונופול טהרהמ"ש
כמדומני שישנו סיפור אודות אדמו"ר הזקן שמסר את הנהגת הקהילה לְמָרוּת רב אחר, אך השאיר לעצמו את הסמכות לפסוק במראות ובטריפות
(נראה שהמיוחד בשני עניינים אלו שהם תלויים במומחיות ובשימוש חכמים, וא"א להם להיות נלמדים מן הספר
(נראה שהמיוחד בשני עניינים אלו שהם תלויים במומחיות ובשימוש חכמים, וא"א להם להיות נלמדים מן הספר
-
- הודעות: 137
- הצטרף: 12 ינואר 2022, 23:20
- Has thanked: 193 times
- %1$s נתן לייק: 67 times
Re: מונופול טהרהמ"ש
א. הלכות נידה (שאלות חכם, בלי צורך בראיית מראות) בהחלט נלמדות מתוך ספר ואינן מצריכות שימוש יותר משאר הלכות. ובכל זאת המונופול חל גם עליהן משום מה.
ב. בכל ההלכות צריך שימוש בכדי להורות.
להתקשר לרב שהוא ת"ח עצום בשביל שאלה בטלפון, והוא אומר לך "אני לא יכול לענות על זה כשהרב נמצא בארץ". אבל אם הייתי שואל על הכנת קפה בשבת הוא כן יכול. אבסורד.
ניחא אם חוששים שבתחום רגיש זה יבואו רבנים שמדי מקילים ויכשילו את המודרנים,
אבל אם כך, יש לתת רשימה גדולה של כל המו"צים יר"ש שבעיר, שיש לשאול דווקא אותם.
אבל שרק רב אחד ועוד אחד מבני משפחתו, יכולים לענות בשביל קהילה של מעל אלף בתי אב - אתמהה!