בנוגע להסתעפויות הדיון דלעיל:
א. כוונת ר' 'חייל של הרבי' מסתמא לשו"ע אדה"ז סי' פט ס"ה־ו (ובמשנ"ב ס"ק כט), ושם סי' נח ס"ד (דלכתחילה צריך לקרותה בברכותי', וכמובן). וראה בקצה"ש סי' יא סוס"ב (ובבדה"ש סק"ה, וש"נ).
ב. בנושא קריאת ק"ש קטנה בתפלין - אמנם גם לפענ"ד יש לנהוג כן למעשה, אך אכתי צע"ק מהעובדה ששיחה זו (נדפסה ב'תורת מנחם' ח"ו ע' 15 ואילך) צוינה (שלא כרגיל, לכאורה) בסהמ"נ ע' 6 הע' ד"ה 'בק"ש'.
ג. אודות ההמנעות מלטעום קודם קיום מ"ע שהזמ"ג - יעוי' הנסמן ב'אוצר מנהגי חב"ד' תשרי ע' צ (ושם ע' רצג יש להוסיף ולציין למג"א סי' תרנב סק"ד).
מעריב אחרי צום
-
- הודעות: 137
- הצטרף: 12 ינואר 2022, 23:20
- Has thanked: 193 times
- %1$s נתן לייק: 67 times
Re: מעריב אחרי צום
לא הבנתי. הרבי מיישב את המנהג לא להקפיד בכך, בפירוש.
יש שטענו שזה סימן שעכשיו לכתחילה אין עניין, ואפשר בהחלט לחלוק על הבנה זו.
Re: מעריב אחרי צום
הוא אשר אמרתי,
שמדובר באי־הבנה בשיחת ש"פ שלח ה'תשי"ב,
שמדבר לעניין עדות שקר – דלזה לא חיישינן – לחוד,
אך אינו מדבר כלל באם רוצה לטעום קודם התפילה,
דבזה מפורשת הוראת רבותינו (אדמוהרש"ב ואדמוהריי"צ) דבנדו"ז יש לומר בתפילין.
[וידידי מחמד לבי נראה שהבין שכוונתי לשיטת הרה"ח הרט"ב שי' על היחס לשיחות בלתי־מוגהות, ולכן הצריך עיון (קצת...) ממ"ש בסהמ"נ, ואני לא כן עמדי, ואכ"מ].