אחדות התמימים

שמחות אנ"ש
זיידע
הודעות: 138
הצטרף: 19 ינואר 2022, 21:09
Has thanked: 49 times
%1$s נתן לייק: 79 times

Re: אחדות התמימים

שליחה על ידי זיידע »

בא מועד כתב: 26 יוני 2022, 21:20
זיידע כתב: 26 יוני 2022, 19:09
עשוי לנחת כתב: 26 יוני 2022, 12:51

הנושא הזה נסגר. אין דיון בו, ולדעתי גם לא היה מעולם.
הנושא הראשוני היה: העלאת עצות לאחדות בין התמימים (ואולי גם אברכי אנ"ש).

[ובכל זאת, נראה לי שאפשר לקחת מהפולמוס דלעיל כמה כיוונים להמשך הדיון הראשוני].
סיכום העצה הראשונה, לדעתך: להסביר למשיחיסטים שהם טועים ומטעים.
אולי: להסביר לצד השני שהוא טועה ומטעה ולהשאר ידידים.
בכיף. רק שכדי 'להישאר ידידים' תריך ששתי הצדדים יסכימו לשמוע את השני אומר עליהם שהם טועים ומטעים..
עשוי לנחת
הודעות: 75
הצטרף: 20 יוני 2022, 09:43
Has thanked: 36 times
%1$s נתן לייק: 59 times

Re: אחדות התמימים

שליחה על ידי עשוי לנחת »

זיידע כתב: 27 יוני 2022, 05:06
בא מועד כתב: 26 יוני 2022, 21:20
זיידע כתב: 26 יוני 2022, 19:09

סיכום העצה הראשונה, לדעתך: להסביר למשיחיסטים שהם טועים ומטעים.
אולי: להסביר לצד השני שהוא טועה ומטעה ולהשאר ידידים.
בכיף. רק שכדי 'להישאר ידידים' תריך ששתי הצדדים יסכימו לשמוע את השני אומר עליהם שהם טועים ומטעים..
עד כה לא הסביר לנו כת"ר מדוע אנו טועים ומטעים (כ"א רק פרש את ההתנצלות מן הצד השני).
אך כמובן שאין בכך צורך. שמענו זאת כבר מספיק.

ה'עצה' שלי לא הייתה להסביר את עצם הטעות, כ"א לנסות להגיע להבנה מחודשת: יתכן ש'אתם' צודקים, אבל במישור הטכני עכ"פ היה אפשר לפעול יחד, ובכך לא להעצים את הפילוג (וג"ז כתבתי רק בתשובה לשאלה דלעיל).
מדבריך הוברר לי שהכחשת הסמכות אינה (עכ"פ לפי דרך הצגתך, אף שאיני מאמין בזה) רק בדרך דיעבד, אלא אמירה של לכתחילה, הנובעת כביכול מאידיאולוגיה והשקפה שונה.
[עד עתה סברתי שזהו תירוץ הנובע מהכחשה, ויכולתי להשלים עמו בלית־ברירה. אבל כעת מתברר אשר (עכ"פ כפי שמציגים לצעירי הצאן) זהו חלק מעיקרון].
לדעתי זו אידיאולוגיה הרסנית, ואיני מוכן להשלים עמה. ויש להוסיף אותה למכלול הדעות הלא‏־רצויות עליהם ידענו מכבר.
והעולה לנו לדינא הוא שגם עם דעה זו אסור להתאחד. זה כמובן מסבך את העסק הרבה יותר.
זיידע
הודעות: 138
הצטרף: 19 ינואר 2022, 21:09
Has thanked: 49 times
%1$s נתן לייק: 79 times

Re: אחדות התמימים

שליחה על ידי זיידע »

עשוי לנחת כתב: 27 יוני 2022, 07:14
זיידע כתב: 27 יוני 2022, 05:06
בא מועד כתב: 26 יוני 2022, 21:20
אולי: להסביר לצד השני שהוא טועה ומטעה ולהשאר ידידים.
בכיף. רק שכדי 'להישאר ידידים' תריך ששתי הצדדים יסכימו לשמוע את השני אומר עליהם שהם טועים ומטעים..
עד כה לא הסביר לנו כת"ר מדוע אנו טועים ומטעים (כ"א רק פרש את ההתנצלות מן הצד השני).
אך כמובן שאין בכך צורך. שמענו זאת כבר מספיק.

ה'עצה' שלי לא הייתה להסביר את עצם הטעות, כ"א לנסות להגיע להבנה מחודשת: יתכן ש'אתם' צודקים, אבל במישור הטכני עכ"פ היה אפשר לפעול יחד, ובכך לא להעצים את הפילוג (וג"ז כתבתי רק בתשובה לשאלה דלעיל).
מדבריך הוברר לי שהכחשת הסמכות אינה (עכ"פ לפי דרך הצגתך, אף שאיני מאמין בזה) רק בדרך דיעבד, אלא אמירה של לכתחילה, הנובעת כביכול מאידיאולוגיה והשקפה שונה.
[עד עתה סברתי שזהו תירוץ הנובע מהכחשה, ויכולתי להשלים עמו בלית־ברירה. אבל כעת מתברר אשר (עכ"פ כפי שמציגים לצעירי הצאן) זהו חלק מעיקרון].
לדעתי זו אידיאולוגיה הרסנית, ואיני מוכן להשלים עמה. ויש להוסיף אותה למכלול הדעות הלא‏־רצויות עליהם ידענו מכבר.
והעולה לנו לדינא הוא שגם עם דעה זו אסור להתאחד. זה כמובן מסבך את העסק הרבה יותר.
ודאי שהסברתי, רק שאינך רוצה לקבל זאת
וזאת מסלי הבט על הסגנון של "ברור שאנו הצודקים ואתם הטועים, אין שום ענין לשמוע אתכם בכלל".


ההבנה המחודשת צריכה להיות, שכל אחד יקבל את השני כפי שהוא, ביחד עם המוסדות והדברים החשובים לו. הסיבה לכך שלא פעלו יחד מלכתחילה הייתה בגלל שני הצדדים, ולא באשמת צד אחד כפי שאתה מנסה לרמוז.
הכחשת הסמכות אינה ענין כשלעצמה, אלא 'בלית ברירה'. באם אלו שאמורה להיות להם הסמכות יפעלו בדרך אותה הטווה הרבי - נקבל את סמכותה.
בסיום דבריך כתבת סוף סוף את מה שהשתמע ממך כבר מההתחלה - שמי שאינו חושב כמוך אסור להתאחד איתו. נו שוין. נסתדר בלעדיך. כמובן שהינך יכול להצטרף תמיד.
עשוי לנחת
הודעות: 75
הצטרף: 20 יוני 2022, 09:43
Has thanked: 36 times
%1$s נתן לייק: 59 times

Re: אחדות התמימים

שליחה על ידי עשוי לנחת »

זיידע כתב: 27 יוני 2022, 11:41
עשוי לנחת כתב: 27 יוני 2022, 07:14
זיידע כתב: 27 יוני 2022, 05:06

בכיף. רק שכדי 'להישאר ידידים' תריך ששתי הצדדים יסכימו לשמוע את השני אומר עליהם שהם טועים ומטעים..
עד כה לא הסביר לנו כת"ר מדוע אנו טועים ומטעים (כ"א רק פרש את ההתנצלות מן הצד השני).
אך כמובן שאין בכך צורך. שמענו זאת כבר מספיק.

ה'עצה' שלי לא הייתה להסביר את עצם הטעות, כ"א לנסות להגיע להבנה מחודשת: יתכן ש'אתם' צודקים, אבל במישור הטכני עכ"פ היה אפשר לפעול יחד, ובכך לא להעצים את הפילוג (וג"ז כתבתי רק בתשובה לשאלה דלעיל).
מדבריך הוברר לי שהכחשת הסמכות אינה (עכ"פ לפי דרך הצגתך, אף שאיני מאמין בזה) רק בדרך דיעבד, אלא אמירה של לכתחילה, הנובעת כביכול מאידיאולוגיה והשקפה שונה.
[עד עתה סברתי שזהו תירוץ הנובע מהכחשה, ויכולתי להשלים עמו בלית־ברירה. אבל כעת מתברר אשר (עכ"פ כפי שמציגים לצעירי הצאן) זהו חלק מעיקרון].
לדעתי זו אידיאולוגיה הרסנית, ואיני מוכן להשלים עמה. ויש להוסיף אותה למכלול הדעות הלא‏־רצויות עליהם ידענו מכבר.
והעולה לנו לדינא הוא שגם עם דעה זו אסור להתאחד. זה כמובן מסבך את העסק הרבה יותר.
ודאי שהסברתי, רק שאינך רוצה לקבל זאת
וזאת מסלי הבט על הסגנון של "ברור שאנו הצודקים ואתם הטועים, אין שום ענין לשמוע אתכם בכלל".


ההבנה המחודשת צריכה להיות, שכל אחד יקבל את השני כפי שהוא, ביחד עם המוסדות והדברים החשובים לו. הסיבה לכך שלא פעלו יחד מלכתחילה הייתה בגלל שני הצדדים, ולא באשמת צד אחד כפי שאתה מנסה לרמוז.
הכחשת הסמכות אינה ענין כשלעצמה, אלא 'בלית ברירה'. באם אלו שאמורה להיות להם הסמכות יפעלו בדרך אותה הטווה הרבי - נקבל את סמכותה.
בסיום דבריך כתבת סוף סוף את מה שהשתמע ממך כבר מההתחלה - שמי שאינו חושב כמוך אסור להתאחד איתו. נו שוין. נסתדר בלעדיך. כמובן שהינך יכול להצטרף תמיד.
מי שקרא את דבריי הבין...
עכ"פ, אפשר להעמיד את ההבנה המחודשת שלך לדיון. האם ההשקפה של כפירה בסמכות צריכה להתקבל כפי שהיא, או שעליה גופא צריכים להתפשר.
אני כתבתי שעם דעה זו אסור להתאחד (אף שמובן שעם האנשים עצמם חובה להתאחד); אתה כותב להיפך, שזה בדיוק היעד של האחדות.
ונשמח לשמוע דעת המעיינים בזה.
סערצע
הודעות: 194
הצטרף: 13 ינואר 2022, 03:37
Has thanked: 181 times
%1$s נתן לייק: 164 times

Re: אחדות התמימים

שליחה על ידי סערצע »

יעוי' נא לעיל, ודו"ק.
[לכשתמצי - לרוב, אלו שרוממות ה'אחדות' בגרונם הם־הם המכשילים אותה דה־פקטו].
זיידע
הודעות: 138
הצטרף: 19 ינואר 2022, 21:09
Has thanked: 49 times
%1$s נתן לייק: 79 times

Re: אחדות התמימים

שליחה על ידי זיידע »

עשוי לנחת כתב: 27 יוני 2022, 12:27
זיידע כתב: 27 יוני 2022, 11:41
עשוי לנחת כתב: 27 יוני 2022, 07:14

עד כה לא הסביר לנו כת"ר מדוע אנו טועים ומטעים (כ"א רק פרש את ההתנצלות מן הצד השני).
אך כמובן שאין בכך צורך. שמענו זאת כבר מספיק.

ה'עצה' שלי לא הייתה להסביר את עצם הטעות, כ"א לנסות להגיע להבנה מחודשת: יתכן ש'אתם' צודקים, אבל במישור הטכני עכ"פ היה אפשר לפעול יחד, ובכך לא להעצים את הפילוג (וג"ז כתבתי רק בתשובה לשאלה דלעיל).
מדבריך הוברר לי שהכחשת הסמכות אינה (עכ"פ לפי דרך הצגתך, אף שאיני מאמין בזה) רק בדרך דיעבד, אלא אמירה של לכתחילה, הנובעת כביכול מאידיאולוגיה והשקפה שונה.
[עד עתה סברתי שזהו תירוץ הנובע מהכחשה, ויכולתי להשלים עמו בלית־ברירה. אבל כעת מתברר אשר (עכ"פ כפי שמציגים לצעירי הצאן) זהו חלק מעיקרון].
לדעתי זו אידיאולוגיה הרסנית, ואיני מוכן להשלים עמה. ויש להוסיף אותה למכלול הדעות הלא‏־רצויות עליהם ידענו מכבר.
והעולה לנו לדינא הוא שגם עם דעה זו אסור להתאחד. זה כמובן מסבך את העסק הרבה יותר.
ודאי שהסברתי, רק שאינך רוצה לקבל זאת
וזאת מסלי הבט על הסגנון של "ברור שאנו הצודקים ואתם הטועים, אין שום ענין לשמוע אתכם בכלל".


ההבנה המחודשת צריכה להיות, שכל אחד יקבל את השני כפי שהוא, ביחד עם המוסדות והדברים החשובים לו. הסיבה לכך שלא פעלו יחד מלכתחילה הייתה בגלל שני הצדדים, ולא באשמת צד אחד כפי שאתה מנסה לרמוז.
הכחשת הסמכות אינה ענין כשלעצמה, אלא 'בלית ברירה'. באם אלו שאמורה להיות להם הסמכות יפעלו בדרך אותה הטווה הרבי - נקבל את סמכותה.
בסיום דבריך כתבת סוף סוף את מה שהשתמע ממך כבר מההתחלה - שמי שאינו חושב כמוך אסור להתאחד איתו. נו שוין. נסתדר בלעדיך. כמובן שהינך יכול להצטרף תמיד.
מי שקרא את דבריי הבין...
עכ"פ, אפשר להעמיד את ההבנה המחודשת שלך לדיון. האם ההשקפה של כפירה בסמכות צריכה להתקבל כפי שהיא, או שעליה גופא צריכים להתפשר.
אני כתבתי שעם דעה זו אסור להתאחד (אף שמובן שעם האנשים עצמם חובה להתאחד); אתה כותב להיפך, שזה בדיוק היעד של האחדות.
ונשמח לשמוע דעת המעיינים בזה.
שפתי ברור מללו (והקלידו) אשר האחדות היא עם האנשים ולא עם דעותיהם.
רק שאם תעמוד מול מי שאינו חושב כמוך ולא תפסיק להסביר לו כמה הוא טועה והדעה שלו היא פסולה וכו' וכו' - הוא ישנא אותך.
עכ"פ הבעי' לדעתי היא בנקודת המוצא - אם תעיין שוב בהודעותיך תבחין שהן יוצאות מהנחת יסוד ש"הם טועים ואני צודק, וצריך להוכיח להם כמה הם טועים ולגרום להם להתפשר כדי שנתאחד". וזו הנחה מוטעית, כיון שהצד השני חושב בדיוק את אותה המחשבה, ולא יעזור כלום לנסות לגרום לשני להתפשר.
הדרך הנכונה היא להתחזק באהבת ישראל ואהבת חסידים האחד לזולתו ללא הנחות, רצונות ודרישות מוקדמים. אח"כ אפשר לנסות להוכיח ולבאר, לא לפנ"כ.
בא מועד
הודעות: 35
הצטרף: 23 יוני 2022, 19:50
Has thanked: 17 times
%1$s נתן לייק: 30 times

Re: אחדות התמימים

שליחה על ידי בא מועד »

זיידע כתב: 27 יוני 2022, 11:41ההבנה המחודשת צריכה להיות, שכל אחד יקבל את השני כפי שהוא, ביחד עם המוסדות והדברים החשובים לו.
אי"ז אחדות כ"א הנצחת הפילוג.
באהבת ישראל ניתן לחיות גם עם יהודים שאינם חסידי חב"ד.
אך כאן המדובר שיהי' מודגש שמדובר בחסידות אחת.
ולכל לראש הדבר מתבטא בכך שהמוסדות יהיו משותפים.
וכל מי שיביט על מכלול ההתנהלות מג' תמוז ועד הנה יראה, אשר גורמי הפילוג אינם חילוקי ההשקפות, כי אם פילוג המוסדות שנעשה בעקבות חילוקי הדעות.
באם הסגנון הוא: "לנו יש את המוסדות שלנו, ולכם את המוסדות שלכם" – הרי זו הכרה בפיצול חסידות חב"ד לשניים.
ואוי לנו שהגענו למצב שמשפטים בסגנון זה נשמעים מפי אחינו חסידי חב"ד (משני הצדדים).
נערך לאחרונה על ידי בא מועד ב 28 יוני 2022, 05:07, נערך פעם 1 בסך הכל.
דודעלע
הודעות: 173
הצטרף: 16 ינואר 2022, 14:58
Has thanked: 80 times
%1$s נתן לייק: 89 times

Re: אחדות התמימים

שליחה על ידי דודעלע »

דייי חאלאס!!
בואו נשב ונלמד רש"י -שיחה שהמסר שלה הוא בעניין שלימות הארץ,
ונראה וידיאו מרבי דרייב אחרי שביררנו אצל ג'אם שעל הוידיאו הזה אין להם טענות.
אחר כך נתוועד עם פארבייסן ומשקה בד"ץ העדה"ח בנושא עבודת התפילה
ואז נברח מהר הביתה ונכתוב על דף לבן:
רבי, היינו עם בנך פלוני במשך כמה שעות ולא רבנו, ולא הערנו דובים, ולא טרפנו אותו ואפילו לא קירבנו אותו לאור האמת, רק עשינו משהו שיגלה את הקשר בינינו, ששנינו בניך וחסידיך ומצפים לראות ולהיראות.. בָּרְכֵנוּ אָבִינוּ כֻּלָּנוּ כְּאֶחָד בְּאוֹר פָּנֶיךָ מידה כנגד מידה גם בלי שנהיה מושלמים קודם,
מַהֵר אָהוּב כִּי בָא מוֹעֵד וְחָנֵּנוּ כִּימֵי עוֹלָם

אה, ואז לחתום ולשלוח כ"א כפי הבנתו.. לחיים לחיים!
סערצע
הודעות: 194
הצטרף: 13 ינואר 2022, 03:37
Has thanked: 181 times
%1$s נתן לייק: 164 times

Re: אחדות התמימים

שליחה על ידי סערצע »

דודעלע כתב: 28 יוני 2022, 02:49 ונראה וידיאו מרבי דרייב אחרי שביררנו אצל ג'אם שעל הוידיאו הזה אין להם טענות.
ולהפך, אי־אפשר?...

בלי קשר,
כמדומה שניתן גם ללמוד שיחה שהמסר שלה הוא 'עבודת התפלה', ולהתוועד אודות לימוד התוה"ק בשקידה והתמדה (כולל ה'תזכורת' ש'גם' בע"ב [רח"ל] מחויבים בקביעות עתים בנפש כו'). אך זו כבר 'סתם' נוקדנות...
זיידע
הודעות: 138
הצטרף: 19 ינואר 2022, 21:09
Has thanked: 49 times
%1$s נתן לייק: 79 times

Re: אחדות התמימים

שליחה על ידי זיידע »

בא מועד כתב: 28 יוני 2022, 00:49
זיידע כתב: 27 יוני 2022, 11:41ההבנה המחודשת צריכה להיות, שכל אחד יקבל את השני כפי שהוא, ביחד עם המוסדות והדברים החשובים לו.
אי"ז אחדות כ"א הנצחת הפילוג.
באהבת ישראל ניתן לחיות גם עם יהודים שאינם חסידי חב"ד.
אך כאן המדובר שיהי' מודגש שמדובר בחסידות אחת.
ולכל לראש הדבר מתבטא בכך שהמוסדות יהיו משותפים.
וכל מי שיביט על מכלול ההתנהלות מג' תמוז ועד הנה יראה, אשר גורמי הפילוג אינם חילוקי ההשקפות, כי אם פילוג המוסדות שנעשה בעקבות חילוקי הדעות.
באם הסגנון הוא: "לנו יש את המוסדות שלנו, ולכם את המוסדות שלכם" – הרי זו הכרה בפיצול חסידות חב"ד לשניים.
ואוי לנו שהגענו למצב שמשפטים בסגנון זה נשמעים מפי אחינו חסידי חב"ד (משני הצדדים).
אה"נ. אך במצב הנתון בו כבר ישנם מוסדות שונים, לענ"ד הדרך להתאחד היא ראשית כל להכיר בשני ובמוסדותיו, ורק לאחמ"כ ניתן לחשב כיצד לאחדם.
שלח תגובה